PERSBERICHT: WIE WINT DE MVO AWARD 2018?

, 16 mei 2018

Aan wie mogen Rijk van Nijmegen Uitdaging en de Rabobank de MVO Award 2018 overhandigen? Dat wordt op maandag 4 juni bekendgemaakt. De uitreiking van de MVO Award 2018 vindt dan plaats in NSG Groenewoud te Nijmegen.

MVO Award én bijzondere start-ups
De MVO Award is een prijs voor bedrijven uit de gemeenten Berg en Dal, Beuningen, Heumen, Mook en Middelaar, Nijmegen en Wijchen die zich onderscheiden door aantoonbaar maatschappelijk verantwoord te ondernemen en door zichtbaar betrokken te zijn bij onze regio. Door de uitreiking van de MVO Award worden bedrijven die – op basis van People, Planet en Profit – bijdragen aan een positief leefklimaat in het Rijk van Nijmegen, in de spotlights gezet.

Finalisten
De prijswinnaars in de afgelopen jaren waren: Modderkolk (2014), Banken Champignons (2015), Scholten Awater (2016) en Radboudumc (2017). Ook dit jaar presenteert Rijk van Nijmegen Uitdaging met trots drie finalisten:

• Geba: dit Mookse bedrijf verhuurt mankracht en materieel aan aannemers voor wegenaanleg. Geba wil het “schoonste vieze bedrijf” zijn in Nederland en zet maximaal in op bescherming van milieu en omgeving door technische innovatie en samenwerking. Personeel met een afstand tot de arbeidsmarkt wordt opgeleid binnen het bedrijf.
  • Inexeon: dit circulaire bedrijf uit Wijchen repareert defecte printplaten en andere centrale verwarmingsonderdelen voor hergebruik. Medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt doorlopen een intern studieprogramma. In de productie en huisvesting wordt waar mogelijk met hergebruikte en milieuontlastende materialen gewerkt.
  • muZIEum: dit Nijmeegse ervaringsmuseum over zien en niet-zien vergroot kennis over en begrip voor mensen met een visuele beperking. Het muZIEum creëert tevens werkgelegenheid voor deze groep en bevordert hun emancipatie. Innovatie en samenwerking met derden is daarbij een belangrijke pijler.

Deze drie finalisten strijden om de felbegeerde award. Maar er is ook aandacht voor inspirerende start-ups die MVO hoog in het vaandel dragen en in de praktijk brengen. Wie weet, zijn zij de finalisten van volgend jaar! Dit jaar zijn de veelbelovende start-ups: ECO architecten, HCM Medical en BiSonder.

Uitreiking 4 juni 2018
Wij verwelkomen u graag om 17.00 uur in NSG Groenewoud te Nijmegen. Het officiële programma vindt plaats van 17.30 tot 19.00 uur. De winnaar wordt dan bekendgemaakt én de drie start-ups worden in het zonnetje gezet. Meer informatie over het programma en de finalisten vindt u op onze website en op onze social media pagina’s. Aanmelden voor het bijwonen van de uitreiking kan hier.

Rijk van Nijmegen Uitdaging
Rijk van Nijmegen Uitdaging faciliteert samenwerking tussen maatschappelijke organisaties, burgerinitiatieven en het bedrijfsleven. Wij bemiddelen in vraag en aanbod van materialen, kennis en menskracht. Wij stimuleren en helpen bedrijven om maatschappelijk betrokken te ondernemen en met concrete acties bij te dragen aan de leefbaarheid in de gemeenten Berg en Dal, Beuningen, Heumen, Mook en Middelaar, Nijmegen en Wijchen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Rijk van Nijmegen Uitdaging
Ivonne Tusveld, manager